Do zimowego utrzymania dróg i chodników gotowe są 265 jednostki - o 13 więcej niż rok wcześniej. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na jezdniach i chodnikach zgromadzono 17 950 ton soli, 3 270 ton piasku, 500 ton chlorku wapnia. Akcję koordynuje MPO Kraków.
Miejski komitet koordynacyjny do spraw zimy w Krakowie wznowił pracę. Zasiadają w nim przedstawiciele wszystkich spółek i jednostek miejskich, które co roku zaangażowane są w zimowe utrzymanie miasta. Dyspozytorzy MPO całodobowo monitorują prognozy pogody, temperaturę powierzchni ulic w mieście, a każdy z pojazdów biorących udział w akcji „Zima” jest wyposażony w GPS. Monitoring miejski zapewnia podgląd głównych punktów komunikacyjnych i ulic.
Mieszkańcy mogą przysyłać zgłoszenia o oblodzeniu i opadach, konieczności odśnieżania ulic i chodników bezpośrednio do dyspozytorni akcji „Zima” mailowo (interwencje24h@mpo.krakow.pl) i telefonicznie (12 646 23 61) lub kontaktować się bezpośrednio ze spółkami i służbami odpowiedzialnymi w danym zakresie.
W sezonie zimowym 2021/2022 stałym zimowym utrzymaniem objętych zostało:
- 1387 km dróg, w tym:
- 678 km dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych i gminnych, po których prowadzona jest
komunikacja miejska, ważnych w lokalnym układzie komunikacyjnym, - 709 km pozostałych dróg gminnych i wewnętrznych,
- 678 km dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych i gminnych, po których prowadzona jest
- 681 km chodników wraz ze schodami, przejściami podziemnymi, ciągów pieszo –
rowerowych, - 141 km dróg rowerowych,
- 1736 przystanków komunikacji miejskiej,
- 856 tys. m2 utwardzonych nawierzchni terenów wewnątrz-osiedlowych,
- 70 tys. m2 chodników w Strefie Płatnego Parkowania.
Jednostki zaangażowane w akcję „Zima”:
- MPO – koordynacja akcji, oczyszczanie dróg i chodników ze śniegu, lodu i gołoledzi, monitoring stanu dróg i reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, całodobowe dyżury dyspozytorów
- Wodociągi – utrzymanie sieci wodociągowej, usuwanie awarii sieci, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
- MPEC – utrzymanie sieci ciepłowniczej, usuwanie awarii, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
- MPK – zapewnienie sprawności komunikacji miejskiej
- ZDMK – utrzymanie i oczyszczanie torowisk tramwajowych, usuwanie awarii
- Straż Miejska – utrzymanie porządku i kontrola, przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców
- ZZM – utrzymanie terenów zielonych, chodników i ścieżek rowerowych w parkach i bulwarach wiślanych
Kontakty dla mieszkańców:
MPO
całodobowy numer telefonu:12 646 23 61
interwencje24h@mpo.krakow.pl
Wodociągi
całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa:
994
12 424 23 03
12 422 92 05
800 130 060
wodociagi.krakow.pl
MPK
całodobowe numery telefonów:
19 150
12 254 13 00
MPEC – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa:
993
12 644 18 72
mpec.krakow.pl
Straż Miejska
telefon alarmowy: 986
ZDMK
całodobowy telefon: 12 616 75 55
ZZM
12 201 02 42